דרך הגוף, דרך הנפש

לפני שנים מספר החליטו נטע ומריאן שוויצר להפוך את ביתם ביפו, הממוקם במרחק נגיעה מהים, למרכז לטיפולי איורוודה. חוויה קסומה

בני הזוג נטע ומריאן שוויצר חיים ונושמים איורוודה, מאז גילו אותה והתמכרו לה באופן מוחלט. הם משוכנעים בהשפעתו הברוכה של הטיפול על הגוף ובסגולותיו הנפלאות גם על הנפש.
לפני שנים מספר החליטו להפוך את ביתם ביפו, הממוקם במרחק נגיעה מהים, למרכז טיפולי איורוודה, "דרך הגוף" שמו. כשנכנסים לבית כמו נוחתים בעולם קסום, מנותק לחלוטין מהחוץ, בעל תקרות גבוהות, מרצפות צבעוניות וחללים מרשימים שהוסבו לחדרי טיפולים. מיד נעטפים באווירה אוריינטלית מרגיעה ואפילו רוחנית. עד להולדת בתם הפעוטה, לפני כמה חודשים, התגוררו בני הזוג במרכז שהקימו, לאחרונה עברו לבית סמוך והמבנה מוקדש כעת באופן בלעדי לטיפולים.
נטע, בת לאם פיליפינית ולאב ישראלי, עוסקת ב"עבודות גוף" משלהי שנות השמונים. היא מתמחה בשיטות טיפול שונות כמו עיסוי תאילנדי, עיסוי הודי, וכמובן בעיסוי איורוודי. מריאן, היה בעבר מעצב פנים בעל סטודיו פעיל ומצליח ומשנחשף לנפלאות המזרח לא יכול היה להתנתק מהן עוד - זה שבע שנים הוא עוסק בטיפולי גוף ובאמנויות לחימה, וגם הוא מתמחה בעיסויי אירוודה.
הזוג שוויצר מטפל בטכניקה מיוחדת שטיפוסית ומקובלת בעיקר באזור פונה שבהודו. העיסוי האירוודי בשיטה זו נמשך לא פחות משעה וחצי והמטופל זוכה לעיסוי עמוק וחזק במיוחד המשלב אלמנטים של יוגה ומתיחות תוך שימוש מסייע בנשימות - וגם, גופו נמרח בשמן שומשום ובאבקה משורש צמח הקלמוס המסייעים להמרצת מחזור הדם ולפילינג עדין.

המעבר להודו
איורוודה היא הרבה יותר משיטת עיסוי. איורוודה היא פילוסופיה הודית שבבסיסה תפיסה הוליסטית המוצאת התאמה תמידית בין האדם לטבע, ומבחינה בין שלושה מוקדי אנרגיה המתקיימים ביקום והמשותפים לכל היצורים (אנרגיה של תנועת מחזור הדם המקבילה לאנרגיה של תנועת הרוח וסיבוב כדור הארץ. האנרגיה השנייה היא של הצורה וחילוף החומרים בגוף ובטבע - זו האנרגיה של השמש, האש והקיץ. השלישית היא האנרגיה המעצבת את מבנה הגוף, ובטבע היא האנרגיה של המים והאדמה.האיורוודה מדגישה בעיקר את מניעת המחלות ומעודדת את ביסוס בריאות האדם תוך מתן דגש על איזון החיים, חשיבה נכונה, דיאטה נכונה ועוד. בשנים האחרונות נחשף העולם המערבי לטיפולי האיורוודה שהעיסוי הפופולרי שבהם הוא זה שבמהלכו נוסכים שמן חם על הגוף. העיסוי האיורוודי הוא רק אחד מאפיקי הטיפול ברפואה ההודית. עיקר תורת הריפוי מתבסס על תפיסה הוליסטית טבעית, שעושה שימושבחומרי הטבע:
 צמחי מרפא, תזונה, שמנים, מינרלים, יוגה, מדיטציות וטיפולי ניקוי באמצעות תזונה.

אטמוספירה, גיליון 115 , מרץ 2008 

תגובות

רשומות פופולריות