אי אחד ושמו סנטוריני

סנטוריני הוא ללא ספק אחד האיים היפים ביותר בים התיכון -
צוקים גבוהים מעל ים כחול עמוק, הר געש מרשים, חופים שלווים
ושקיעות יפהפיות, כפרים ציוריים עם בתים לבנים בוהקים שכמו
מגיחים מתוך ההר, אנשים חייכנים שתודעת השירות טבועה בהם היטב.
הנאה צרופה / צילומים: דבורה פישמן

אתחיל מהסוף, מהמלצה חמה ביותר: סעו לסנטוריני. זהו מקום מיוחד, רומנטי, מפתיע ומרגש. סנטוריני הוא ללא ספק אחד האיים היותר יפים שתמצאו ביין איי הים התיכון - הצוקים שלו מתנשאים מעל ים כחול עמוק, הר געש מרשים כמו חולש על חופים שלווים ושקיעות יפהפיות, הכפרים ציוריים עם בתים לבנים בוהקים כאילו מגיחים מתוך ההר והאנשים חייכנים תמיד ועם תודעת שירות בלתי רגילה - כי הרי על תיירות פרנסתם.
לרגלי הר געש
מדי שנה ב-9.7 מציינים בסנטוריני את רעידת האדמה בשיעור 7.8 בסולם ריכטר שפקדה את האי והרסה את החלק הארי שלו - אם כי, ראוי להדגיש שזה היה רק אירוע "מינורי" לעומת ההתפרצות הוולקנית שהתרחשה בשנת 1640 לפנה"ס. אז חלק עצום של האי נעלם בים, המים הציפו את לועו של הר הגעש והגלים הגבוהים הגיעו עד לכרתים. היסטוריונים רואים במה שאירע אז את הגורם להרס הציווליזציה המינואית הכרתים שסנטוריני היה חלק ממנה. האי אינו גדול (96 קמ"ר) והוא ממוקם בקצה הדרומי של האיים הקיקלאדיים - זו קבוצה קטנה ומעלית של איים יווניים בים האגאי שמקיפה לגונה מרכזית שעומקה כ-400 מטר. הר הגעש (סטרונגילי) העצום שהרס, כאמור, בהתפרצות שהתרחשה לפני 3,500 שנה את האי הוא גם המקור לאגדה על אטלנטיס, שיש הסבורים שהאי סנטוריני הוא הוא היבשת האבודה.באי מתגוררים כ-13 אלף תושבים. היות שמרביתם מתפרנסים מענפי התיירות השונים - מספר התושבים משתנה בהתאם לעונת התיירות, בחודשי החורף כשתיירים אינם פוקדים את האי חלק מהתושבים עוזב לאתונה או לכרתים. עונת התיירות המובהקת היא בחודשים יוני-אוגוסט, שאז האי מוצף פשוטו כמשמעו בתיירים מכל העולם (כ-1.2 מיליון איש). החודשים הטובים ביותר לבקר באי הם בסוף חודש מאי תחילת יוני ואחר כך גם בספטמבר-אוקטובר.
להיות תייר
סנטוריני מציע מגוון אטרקציות: אתרים ארכאולוגיים מחד גיסא, אזורים חקלאיים מאידך, אבל ללא ספק, נקודות התצפית על הים ועל השקיעה ממרומי הצוק הן מהאטרקציות הגדולות ביותר.
פירה. בירת האי היא מוקד משיכה עיקרי כיוון שממנה אפשר להשקיף על לוע הר הגעש, לטייל בין בתיה הלבנים או  לבקר במוזיאון הארכיאולוגי.
איה. כפר אמנים ציורי ביותר שהשקיעות המרהיבות שנשקפות ממנו מושכות אליו מבקרים רבים המנסים למצוא בכל ערב מחדש תצפית טובה בעת השקיעה. איה בנוי בסגנון מסורתי: כיפות כחולות ובתים לבנים שמזדקרים מתוך גומחות חצובות מאבל של הרג הגעש. ובצידי הסמטאות הצרות ממוקמים גלריות, בתי קפה, ומדרגות תלולות, חלקן רחבות (כי בעבר זו היתה הדרך שבאמצעותה הובילו סחורות על גבי חמורים) מובילות אל הים.
חופי הים. רצועת החופים של סנטוריני משתרעת לאורך כשמונה קילומטרים וכוללת את: חוף פריסה, חוף קאמרי והחוף האדום ליד אקרוטירי. החופים התוססים מכוסים בחול שחור גס ובטיילת שלאורכם תוכלו למצוא מלונות, מסעדות, ברים וחנויות לרוב.יין. סנטוריני ידוע ביינותיו ובטעמיהם העשירים וזאת הודות לעושרה של האדמה הוולקנית שהכרמים נטועים בה. התושבים מגדלים גפנים נמוכות כדי לשמור עליהן מהרוחות. מומלץ לבקר ב-       יקב משפחתי מיוחד במינו שמציע גם ביקור במוזיאון המציג הן את ההיסטוריה המשפחתית והן את תהליך ייצור היין בהדגמה ריאליסטית מרשימה. את המוזיאון ואת מסלול "דרך היין" תכנן בעל היקב עצמו.
אוכל. תרבות האוכל היוונית תופסת מקום חשוב ומהנה בכל מסע ביוון ובאיים. סנטוריני כמובן שאינו יוצא מכלל זה. הארוחה בטברנה, במסעדה או בבית הקפה נעשית בנחת ובאטיות. קחו את הזמן שלכם כי אין מה למהר, אתם בנופש. הרבה דגים, בשרים על הגריל, אך כמובן גם הסלט היווני המסורתי והצזיקי (יוגורט סמיך מחלב צאן עם מלפפונים קצוצים המתובל בשום ובשמן זית).
לינה. כל אחת מהערים או מהעיירות מציעה מלונות בני שלושה עד חמישה כוכבים. בכולם השירות אדיב והשירותים טובים מאוד. כל המלונות ממוקמים במרחק לא רב ממוקדי הבילויים והאתרים, וגם למי שאין רכב יכול להיות נייד הודות לשירות אוטובסים ומוניות סדיר.

אטמוספירה יוני 2007

תגובות

רשומות פופולריות