"אורינט": אדריכלות, עיצוב ואמנות



מלון אוריינט, שממוקם בכניסה לשכונת המושבה הגרמנית בירושלים (בצמוד למתחם תחנת הרכבת הישנה), הוא מלון חדש הנמנה על מלונות היוקרה של רשת ישרוטל. השימור ההיסטורי, האדריכלות המודרנית, העיצוב המרהיב, המיקום המרכזי – מבטיחים חוויה ירושלמית יוצאת דופן




אפילו סיור קצר במתחם המרשים של מלון "אורינט" שבמושבה הגרמנית בירושלים, מצליח "לזרוק" את המסייר למימד אחר, שונה מכל מה שהכרנו או ציפינו לו. למרות הרגישות שבו מצויה ירושלים והמודעות למצב הכה לא יציב – התחושה כאן היא שלפנינו אי של שקט, אי של שפיות, מרחב "רחוק מן ההמון הסואן". מן הסתם, זה בדיוק מה שקורץ לתיירים מהעולם ולתיירות הפנים, כאחד.
ה"אורינט" הוא עוד מלון הנמנה על מלונות ה"אקסקלוסיב קולקשן" (מלונות היוקרה של רשת ישרוטל). הוא נפתח לפני כמה חודשים ומציע לא פחות מחוויית אירוח המתרחשת בתוך "תפאורה" של יצירה ארכיטקטונית ועיצובית יפהפייה ורבת טעם.
מסתבר שאבי הקונספט הייחודי היה מייסד הרשת, דיוויד לואיס המנוח, שאמר עוד בשנת 1998 כי "תפיסת המושג סביבה מבחינתנו כוללת הרים, ים, גנים וגם ארכיטקטורת המלון ועיצוב הפנים שלו. כך ראינו בעיני רוחנו את האמנות כאלמנט אחד מתוך מכלול שלם והרמוני, שהאמנות משתלבת בתוכו לצד כל האלמנטים האחרים
".
אולם, מלון אוריינט אינו נטמע במושבה הגרמנית, על בתיה הקטנים: הוא ממוקם בין פינת הרחובות בית לחם ועמק רפאים וכולל מבנים היסטוריים משוחזרים, בניין מרכזי חדש ושני בנייני מגורים
.
"ניסינו להתחבר לירושלים והכנסנו זהב, הרבה נחושת ועלי זית" אומר ליאור רביב, מנכ"ל הרשת.
"הכל נעשה תוך שמירה על מסגרת המגבלות של תכנית הבנייה העירונית, וכך יצרו בהצלחה רבה, יהודה, דב ויואל פייגין (ממשרד האדריכלים פייגין), לא פחות מסמל אדריכלי חדש בנוף העיר."
הכל גובש (2 המבנים ההיסטוריים ובתי המגורים) לכלל המבנה המרכזי בן תשע קומות סה" ( 243 חדרים וסוויטות
). המבנים ההיסטוריים שוחזרו בקפידה על ידי אדריכלי השימור, אייל זיו ומשה שפירא, והוסבו ל-40 חדרי מלון מעוצבים ברוח התקופה המקורית שלהם, והם נבדלים בבירור מחדרי המלון האחרים.
עיצוב הפנים בוצע על ידי
HBA חברה בינלאומית בפיקוחה של המעצבת אינגה מור. העיצוב מדגיש מוטיבים ירושלמיים מסורתיים, כמו גם שימוש בחומרים כמו אבן, עץ וזכוכית, למראה ייחודי ויוצא דופן בהשראת מסורות העבר, בשילוב עם מוטיבים של הטמפלרים, שהתגוררו בשכונה במהלך המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.
על הנדבך השלישי (המתווסף לאדריכלות ולעיצוב) – האומנות - אומר רביב: "כחלק מתפיסת האירוח הכוללת משקיעה הרשת רבות גם באמנות עכשווית, הן ברכישת אוספי אמנות המוצגים כתערוכות אוצרות קבועות, והן כתערוכות מתחלפות באוצרותיו של האוצר הרשתי, שרון תובל. וכך גם נעשה ב'אוריינט'." אוסף האמנות מכיל יצירות ממיטב האמנות ישראלית -מאמנים ישראלים מפורסמים בעולם, ועד לסטודנטים שנה ג' מבצלאל 2017. האוסף מייצג מנעד אמנותי רחב מאוד, מעין תמונת מראה רטרוספקטיבית של העשייה האמנותית הישראלית. באוסף מספר תחריטים נדיריםםם שמוצגים בחדרי המלון: תיקי אמן של מיטב האמנים הישראלים, ממרכז גוטסמן לתחריט שבקיבוץ כברי, שהוצגו בעשור האחרון במוזיאון ישראל ובמוזיאון תל אביב לאמנות. זאת לצד, אוסף של 12 יצירות אמנות מעשה ידיהם של סטודנטים שנה ג' במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל.
 חווית אירוח
במהלך שעות היום והערב ניתן לסעוד במסעדת ה'חאן' בלובי בר החלבי והכשר של המלון. ארוחת בוקר עשירה מוגשת בכל בוקר במסעדת המלון. בנוסף, פועל מרכז כנסים ואירועים גדול ומפואר, עםאולם רב תכליתי גדול וחדרי ישיבות, (לאירועים פרטיים או עסקיים של עד 800 משתתפי).
ספא יערות הכרמל במלון מתפרש על פני שתי קומות וכולל חדרי טיפולים, חדר כושר, חמאם וסאונה, ובריכה מקורה במתחם דו קומתי. בגג המלון יש בריכה בעלת שפת אינסוף עם נוף פנורמי של העיר העתיקה.
ועוד במלון מוזיאון מיוחד המספר את סיפור הטמפלרים בירושלים. חפצים אותנטיים מהתקופה נרכשו מאספנים, והם מוצגים בקומה ה -1 של בניין הכניסה.

מלון אוריינט, עמק רפאים 3, ירושלים, www.isrotel.co.il

החיים הטובים, גיליון ינואר 2018


תגובות

  1. אכן מדובר בבית מלון בירושלים שאמשיך ואמשיך לחזור אליו. חוויה נדירה, אני ובן זוגי התקשנו להאמין שמדובר בחוויה שמסופקת כאן בארץ. מלון שהוא ברמה אחרת לגמרי

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות