הכל אודות המלכה

נציגת אטמוספירה הצטרפה למוקדמות(מקצה 2) בקרפטים, רומניה, מעין גיבושון, למסע "מלכת המדבר" שייצא למרוקו - ושבה משם נפעמת, עם הרבה תובנות מפתיעות וגם כמה החלטות

לכל אחת מאתנו יש, מן הסתם, מטרה בחייה. לכל אחת יש חלום, משאלה, פנטזיה. בכל מטרה ובל חלום יש מאפיינים שאנחנו בטוחות שאם נצליח להגשימם הם שיהפכו אותנו לייחודיות ושונות מכל אדם אחר בעולם. ואולי יקרבו אותנו אל האושר. במפגש שלי עם 48 נשים - כולן מלכות בפוטנציה, אף שהמשאלות לב הן נסתרות בדרך כלל מן העין - לא יכולתי שלא להגיע למסקנה מתבקשת: הנה כאן נחשף משהו מהפנטזיה הכמוסה שלהן.
ואומר כבר בתחילה - אלה כנראה העוצמה, הקסם וכוח המשיכה של המסע המכונה "מלכת המדבר. כי הרי כולנו - מבוגרות וצעירות - כבר יצאנו למסעות בחיינו: מסעות תיירותיים, מסעות רוחניים ומסעות מטאפוריים - אבל המסע הזה יש בו כנראה אלמנטים שרק נפש אשה תוכל להבינן, ושלא יוכלו להשאיר אדישות את הגדולות שבציניקנים. ויסלחו לי הקוראים (הגברים) על ההגיגים הנשיים (רגע, רגע - אולי זו בעצם הזדמנות מצוינת עבורכם להציץ לעולמנו ה"סודי").
נכתב בעבר לא מעט על המסע, הרי זו השנה השביעית לקיומו. בכל שנה ליווה את המסע עיתונאיות - שכולן, אבל כולן, שבו עם חווית אדירות, נכבשות בקסמו של תהליך ההתקרבות, הגיבוש, הדינמיקה והאווירה שנוצרת במהלכו. במובן הזה גם המסע שאליו הצטרפתי אני אינו יוצא דופן. אלא שחשבתי שזאת תהיה הזדמנות מעניינת לנסות לבחון אספקטים שבדרך כלל אנחנו לא נותנות עליהם את הדעת. איני מתיימרת לעשות כאן אבחון לא אנתרופולוגי ולא פסיכולוגי - אלא לשתף אתכם מעט דווקא בשאלות שמתעוררות לנוכח התופעה הזאת שנקראת "מלכת המדבר". התופעה של כך עובדת על כולנו ומחזירה עשות נשים ליומיום - שאובייקטיבית לא השתנה: הן חוזרות למשפחותיהן, לעבודתן, לסביב החברתית המוכרת, אבל בלי ספק התווסף עוד רובד. אישי לחלוטין. מי ששבה מהמסע - היא לא אותה "מלכה שהיתה לפניו.
משהו שם גורם לך להרהר במסעות החיים. האינטנסיביות הזאת בארץ זרה, עם עוד כל כך הרבה נשים - רק נשים - חושפת אותך לסוג חדש של מודעות עצמית, מעצימה, עוצמתית.
אני לפחות ואני בטוחה שגם נשים אחרות, שתי הביתה עם מערכת שלמה של החלטות. הנה, תראו מה החלטתי: החלטת לנצל את האינטואיציות שלי, להקשיב לקול הפנימי שלי, החלטתי לשלב מחשבה עם רגש, סקרנות עם נחישות, החלטתי לנצל את כל הכוחות שלי, ובעיקר - להמשיך לבקש, לא לוותר על חלומות, משאלות. להתבונן, לשאוב השראה, וללכת בעקבות מה שמעניין.
משימה קשה לקחתי על עצמי, אני יודעת. ובכלל אתם שואלים את עצמיכם איך הגעתי לכל ההחלטות האלה לאחר מסע של שישה ימים בהרי הקרפטים. הגעתי. עובדה.

אטמוספירה גיליון83, יולי 2005

תגובות

רשומות פופולריות